Microsoft Teams : Mesyuarat atas talian
Microsoft Teams ialah teknologi kerjasama yang kukuh yang membolehkan komunikasi dan kerjasama yang lancar di seluruh organisasi, terutamanya semasa mesyuarat dalam talian. Sama ada pasukan anda bekerja dari jauh atau bekerjasama dengan rakan kongsi luaran, Microsoft Teams menawarkan koleksi penuh keupayaan untuk meningkatkan pengalaman mesyuarat maya.
Di tempat kerja yang dinamik dan saling berkait hari ini, komunikasi dan kerja berpasukan yang baik adalah penting. Microsoft Teams menonjol sebagai penyelesaian serba boleh yang menyediakan hab terpusat untuk pasukan berhubung, bertukar idea dan bekerja dalam masa nyata. Salah satu kelebihan utamanya ialah keupayaan untuk mengadakan mesyuarat dalam talian, yang mewujudkan tempat maya di mana orang boleh berhubung, bercakap dan menyumbang tanpa mengira lokasi sebenar mereka. Berikut adalah langkah bagi membuat pautan Microsoft Teams :
Schedule a meeting dalam Microsoft Teams
Menjadualkan mesyuarat / Schedule a meeting
Terdapat beberapa cara untuk Schedule a meeting dalam Teams :- Pergi ke Calendar di sebelah kiri aplikasi dan pilih New meeting di penjuru kanan sebelah atas.
- Tambahkan title atau tajuk yang berkenaan mesyuarat tersebut di Add title.
- Tambahkan orang pada jemputan seperti rakan sekerja dalam organisasi anda atau jemputan kepada tetamu luar organisasi. Taip alamat e-mel jemputan tersebut di Add required attendees.
- Pilih tarikh dan masa bermula / berakhir bagi mesyuarat tersebut.
- Tambahkan lokasi atau jadikannya mesyuarat dalam talian di bahagian Add location.
- Semak Scheduling Assistant untuk memastikan masa cadangan anda berfungsi untuk semua orang yang telah jemput.
- Kemudian pilih Send untuk dihantar kepada yang berkenaan.
- Bagi mendapatkan pautan mesyuarat tersebut, anda boleh klik seperti lampiran dibawah.
Tambah penganjur bersama (co-organizer)
Selepas anda menjemput orang ke mesyuarat anda, anda boleh menambah sehingga 10 penganjur bersama untuk membantu dalam menguruskan mesyuarat anda. Sebelum menambah penganjur bersama, pastikan orang yang ingin anda tambahkan telah ditambahkan sebagai peserta yang diperlukan dan kemudian ikuti langkah di bawah:- Pilih mesyuarat anda dan kemudian pilih Edit.
- Pilih More options
> Meeting options.
- Pada halaman pilihan mesyuarat, di sebelah Choose co-organizers, pilih anak panah ke bawah dan pilih nama penganjur bersama.
- Pilih Save di bahagian bawah skrin anda.
Langkah-langkah ini berkemungkinan akan menjadi berbeza sedikit bergantung pada versi Microsoft Teams yang anda gunakan. Sentiasa pastikan aplikasi Teams anda dikemas kini untuk mendapatkan ciri dan peningkatan terkini.
Ulasan
Catat Ulasan